mandag 27. juni 2011

Mye å tenke på

Jeg merker at det er ganske mye å tenke på denne første tiden etter operasjonen. Jeg er veldig usikker på hva jeg kan spise siden det skal kunne moses. Jeg har valgt å mose maten med gaffel og tygge det ekstra godt. Det føler jeg ser litt bedre ut når jeg sitter å spiser :) Jeg har også prøvd meg frem på forskjellige ting. Den ene tingen jeg tror jeg ikke tåler er hjemmelaget hvit saus. Det kan jeg egentlig forstå, for det er jo en del smør i denne, og vi skal passe oss for fett. Men ellers har jeg ikke fått noen Dumpinger. Jeg tror jeg fikk en mild Dumping av den hvite sausen. Kan forklare litt om hvordan det føltes. Jeg fikk akutte smerter i nedre del av magen (Akkurat som om det er mye luft som må komme ut), jeg kaldsvettet og ble utrolig kvalm. Men det varte bare ett kvarter, det er derfor jeg tror det var en mild dumping :)
Jeg har også gått på restaurant. Men da hadde jeg barnemeny av kjøttkake i brun saus, det gikk helt fint :)

2 kommentarer:

  1. forstår kjempe godt at det er mye å tenke på.. men i bunn og grunn tror jeg kostholdet ditt, nå og videre i livet, skal bestå av mye proteiner, lite fett og mindre karbohydrater... å du begynner vel nå å få en viss peiling på hvor di "farlige" karbohydratene er og hvor det er mye fett?
    nå er d vel ikke lenge til du kan begynne å prøve deg fram med mat, da blir det nok lettere :)

    SvarSlett
  2. Ja, jeg har jo fått ganske masse informasjon om hvor de farlige tingene er. Å du har vært til kjempe god hjelp, å kommer sikkert til å være det videre også :)
    Jeg kan begynne å spise normalt på Tirsdag :) Gleder meg ihel :) Men har prøvd meg på noen ting frem til nå, har hatt noen små dumpinger, så passer meg litt :)

    SvarSlett