tirsdag 28. august 2012

Ferie :)

Nå er det lenge siden jeg har blogget, men nå er jeg i gang igjen :)

I ferien var planen at jeg, kjæresten og ei veninne av meg skulle reise i campingvogn og ta turen over til Sverige, men da vi satt og planla fant vi like så godt ut at vi reiser til Roma. Så dermed gikk turen til Roma. Må jo bare si at vi har vært helt fabelaktige ungdommer på tur :P Vi har sett på historien i Roma og vært på rundtur med buss. Vi fikk oppleve litt av hvert og hadde det helt topp :) Var i det varmeste laget da det var 38 grader og vi bodde på ett hotell midt i byen uten basseng, men det gikk fint :)

Jeg tenkte at jeg ikke kan skrive å forklare om hele turen, så dermed har jeg heller lagt noen bilder som jeg legger ut og skriver litt :) Kos deg :)

Den første dagen vi var i Roma måtte vi gå å se på Trevi fontenen (Nederste bildene). Det var helt nydelig og få opplevd :) Vi bodde heller ikke så langt i fra spansketrappene, så der tok vi turen kvelde etterpå (Bilde øverst til venstre og høyre). Har tatt over 500 bilder så kan ikke få med alt her :)

Vi var rundt med buss i 2 dager. Og en av plassene vi var innom da og måtte ta masse bilder av var Colosseum. Var spennende å se hvordan det var der.

Vi var også å så der som Paven bor. Vi måtte dekke til skuldrene før vi fikk komme inn, dette hadde vi jo ikke kommet på så dermed måtte vi kjøpe oss sjal og ta rundt skuldrene :P Da vi hadde oss en liten pause utenfor så satt jeg fredelig under ett tak og ante fred og ingen fare, men da var det en due som bæsjet meg i hodet (bildet høyre øverst) hehe :P Heldigvis hadde jeg Kleenex i vesken og vann hadde vi alle så fikk vasket det bort :)
Da vi gikk ut og skulle til å gå kom det fire nonner ut. Disse måtte vi jo få bilde av så jeg måtte spør de med kroppspråk om jeg kunne ta bilde sammen med dem (de kunne ikke engelsk). Vi fikk det og da skulle jo alle andre også ta bilde i sammen med de :P

Turen hjem var laaang. Da vi kom til Amsterdam var det 8 timer til flyet gikk videre til Stavanger. Det som reddet natten min var at Starbucks hadde nattåpent :) Derfor måtte vi jo også ha en fotoshoot i sammen med kaffekoppen (Isfrappè). Himmelsk kaffe :)

Ble jo tatt en del bilder på flyplassen siden vi hadde god tid til flyet gikk :P De to nederste bildene tok Tommy da jeg å Hanne var inni en fotoboks og tok mafia bilder :P Tidsfordriv :P

Sammendrag i fra ferien er at det har vært helt topp. Varmt, men det er verdt og oppleve :) Jeg er ikke en person som er veldig glad i historie, men dette var vært å oppleve :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar