fredag 26. august 2011

Minipizza

Denne oppskriften fikk jeg av en annen som har tatt samme operasjon som meg. Pizzaen var veldig god og mektig. Denne bør prøves :) Kan også spises av personer som ikke har tatt operasjonen, er bare en litt sunnere pizza :)

Bunn:

2 dl hvetemel
2 dl sammalt hvete grov
2 dl sammalt hvete fin
2 dl sammalt rug fin
2 dl proteinpulver
2 ts salt
2 ss sukker (kan fint sløfes)
2 poser gjær
0,5 dl solsikkeolje
5-6 dl vann (til passe konsistens)?

Bland alt det tørre og rør inn olje og vann. Heves 45 min.

Fyll: (Dette hadde jeg, men ha på det du ønsker)

800 gr karbonadedeig
2 bokser minimais (kuttes opp i små biter)
Ketchup
1 løk

Stek karbonadedeig og krydre med krydder du vil ha.
Skjær opp løk og minimais.

Elt deigen og del den litt opp og kjevle ut ca 2 mm tykk. Ta en skål eller annet som er rundt og stans ut fine rundinger i passe str (ca 10 cm i diameter)

Ha på ketchup, karbonadedeig, minimais og løk. Toppes med raspet ost.


 

Stek på midterste rille på 200 gradet i ca 15 min.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar