torsdag 7. juli 2011

Vondt!

I dag skulle jeg ha meg noe rask mat mens jeg var i farten, så tenkte jeg at marinert kyllinglår går sikkert fint. Da jeg hadde spist noen biter av dette kjente jeg at det var akkurat som maten hadde stoppet opp i spiserøret og bare lå i halsen på en måte. Er litt vanskelig å forklare. Men når jeg svelgte så følte jeg at jeg ikke fikk ned mitt eget spytt en gang for det var akkurat som om noe sto å sperret av. Så ble jeg utrolig kvalm og hadde fortsatt smertene. Jeg gikk på toalettet og da kastet jeg opp. Det er første gang jeg har kastet opp etter operasjonen. Dette var skummelt. Kjente jeg fikk hjertebank også fordi jeg ble litt redd.  Jeg lurer på om dette er en dumping eller om det er fordi jeg har spist for fort!?! Det er litt vanskelig å si, men tror jeg kommer til være litt forsiktig meg marinert kyllinglår fremover.

2 kommentarer:

  1. Jeg har fått slik reaksjon noen ganger. Det har vært når jeg har spist "bløtt" brød (loff eller hamburgerbrød) eller når jeg ikke har tygd maten godt nok. Da setter det seg fast. Det er veldig vondt, men jeg får ikke til å kaste opp. Men hvis jeg drikker litt så kommer det opp igjen med en gang. Får også noe lignende reasjon hvis jeg spiser for fort/for mye. Det er jo ikke så mye det er plass til i den lille pinglemagen. Det som det ikke er plass til bygger seg jo oppover. Det er en grei påminnelse om å spise lite, sakte og å tygge godt.

    SvarSlett
  2. Tusen takk for kommentaren din :) Det roer meg litt når jeg hører at andre også opplever det selv om jeg ikke unner noen å føle den følelsen, for den er ikke god. Jeg må kanskje bare tenke mer over hvordan jeg spiser, for tror kanskje jeg spiste litt for fort. Men jeg kommer iallefall til å være forsiktig fremover :)

    SvarSlett